31 december 2012

Äkta Människor

Nu har jag och Ben sett igenom den 10 avsnitt långa serien Äkta Människor, som Ben fick till julklapp av sina föräldrar. Först när vi såg fodralet var vi lite skeptiska. Men så har ju Sverige gjort en hel del bra film och tv, så vi tänkte att vi ju måste ge serien en ärlig chans.

Äkta Människor är en scifi-action serie som gjorts 2012 och är skriven av Lars Lundström. Serien handlar om en värld där man har människoliknande robotar (Hubotar) som passar upp människorna. De kan städa, handla, köra bil, laga mat, tvätta kläder och mycket mera. De kan i princip göra allting som människor kan. Hubotarna har en USB port i nacken, via vilken de programmeras. Serien är väldigt spännande och handlar mycket om hur världen ser ut när robotarna börjar ta över människornas jobb, rollen som föräldrar, som sällskap och tom. som älskare. Hubotarna fungerar så bra att de nästan kan ersätta människan. Men plötsligt börjar hubotarna för med sig nya problem.


Serien är väldigt fängslande, det tog oss bara 3 dagar att se igenom den, fast vi försökte "spara" lite. Det är väldigt svårt för mej att berätta om den utan att spoilera den för er. För det avslöjades bara lite i gången av vad som pågick. Men så mycket kan jag säga att jag rekommenderar er att se den! Ni kommer inte att bli besvikna. Jag har dessutom glädjen att meddela att det kommer att komma en andra säsong av serien i höst 2013. Det är bara att vänta med spänning.

Serien får 4 Ljuvliga Poäng

Jag hade egentligen velat ge den fulla poäng, men jag måste ge bara 4 eftersom att man nu när serien är slut är aningen förvirrad då man inte förstår allting. En del saker borde de ha varit tydligare med, ifall inte meningen var att man skulle vara ett frågetecken när serien tar slut.

2 kommentarer:

  1. Det var roligt att ni tyckte om den. Själv har jag inte sett den men den fick bra kritik i finsk media.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den var jätte bra! Ni kan ju låna den av oss :)

      Radera

Jag blir så glad av en kommentar,
så lämna gärna en rad eller två :)