17 december 2012

Veckoslutet med Prkl, Shopping och Batman

Det här veckoslutet har det hänt så mycket, att jag inte har haft en chans att sätta ner mej och blogga om någonting alls. Men jag tänkte dra en snabb genomgång av allt det roliga. Jag och Ben har varit till Prkl baren med min kära bror och hans vänner, så har vi julshoppat i Kärkkäinen och Idea Park och så har vi sett Batman maraton (misslyckad maraton = 2 filmer på lördag och 1 på söndag). Antagligen var det ännu någonting, men det har jag glömt.. Men en hel del program har det varit!


Ni som inte har varit i Kärkkäinen (Lahtis) rekommenderar jag att genast sätta sig i bilen eller något annat rullande och ta sig raka vägen dit! Det är alltså frågan om en gigamegantiskt stor butik, där de säljer exakt allting och dessutom för lägre priser.



En bild av nedrevåningen Obs!! På bilden syns bara 1/4 av nedrevåningen!!

Kärkkäinen var en planerad utfärd, men Idea Park kom ex tempore. Idea Park (Lempäälä) måste man ju såklart också besöka, men jag tror nog att ni alla känner till Idea Park. Min favorit butik där är Mini Mani, där man alltid hittar en massa billigt skoj. Och nytt för i år: New Yorker :)

Pepparkakshus tävling i Idea Park

Fynden från både Kärkkäinen och Idea Park
Jag gjorde fina fynd i båda butikerna; både julklappar, cupcake formar, glasskålar, ljustakar, ljusmanchetter, tomte tandpetshållare, Jungle Bungle (ett bordsspel som är superskoj) och en del annat trevligt.

Ett mycket lyckat veckoslut om man frågar mej!

2 kommentarer:

  1. Va roligt att du hittade snygga ljusmanschetter o en söt tandpetartomte ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tandpetartomten passade in i serien med skålarna och serveringsfatet :)
      Och manschetterna var perfekta! Tur att jag inte köpte de i Ekenäs!

      Radera

Jag blir så glad av en kommentar,
så lämna gärna en rad eller två :)