21 januari 2013

Ny Matta

Idag fick jag en ny matta på posten. Jag har länge velat byta ut den turkosa trasmattan ur datarummet. För den är så sliten och fläckig och ful. Dessutom går inte tonen på väggen och tonen på mattan ihop. Rummet såg lite väl stressigt ut då det var så färgstarkt. Därför ville jag nu ha en neutralare matta, som skulle lugna ner det lite. Och varför inte då välja en matta i min favoritstil: med text på.


Nu ser rummet ljusare och större ut. Dessutom trivs man bättre att blogga där nu,
med tårna på en otroligt mjuk och skön matta

Mattan är vad jag skulle kalla hund-proof, dvs. det är lätt att putsa bort fläckar, den drar inte åt sej hår och de håren som ändå fastnar syns inte. Materialet är polypropen. Vi har en matta av samma material i vardagsrummet som vi har varit mycket nöjda med. Den har också hållit sej jättefin fast den också är ljus i tonen.

Den nya mattan hittar ni här som stor och här som liten.

Det var bara ett plus att jag inte behövde betala någon fraktavgift, att jag fick mattan för -20% och att jag dessutom fick ett mixer set på köpet med tre olika delar. Vilken lyckad dag!


8 kommentarer:

  1. Du är nog superbra på inredning och med färgkombinationer!

    SvaraRadera
  2. Jag gillar din matta, jag vill också ha en sådan.
    Hoppas dom finns att få ännu.
    Kram, Monica från MINA TVÅ HEM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det finns nog :) Du kan gå in via länken på inlägget och beställa en :)

      Radera
  3. Jättehärligt ser det ut!! Mattan är superfin! :D
    Ni har det så fint hemma hos er. Vill se mera bilder :D
    KRAM <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack tack :) Man blir ju generad :) Jag har faktiskt funderat på att fotografera rummen och lägga upp. Lite i taget :)

      Radera
  4. WOW vilket lyft rummet fick - tänk vad man kan göra med bara en matta!

    SvaraRadera

Jag blir så glad av en kommentar,
så lämna gärna en rad eller två :)