7 februari 2013

Svårhanterliga Orkidéer?

En ny förtjusning jag har är Orkidéer. Jag har alltid förstått att det är en väldigt svår skött blomma. Att den ska få vatten genom spruta, att den ska badas, att den ska ha näring si och så, stå i solen så och så länge mm. mm. mm. Det är alltså inte en blomma för mej, som för tillfället kämpar med att få min Gullranka att överleva (en blomma som klassats som lättskött och tålig). Nu har jag fått veta att all extra stress kring Orkidéerna är total humbug, att en Orkidé egentligen är lätt skött. Det ända den behöver är att bada en gång i veckan så ska det gå fint. Nu tänker jag testa på det här. För Orkidén är en väldigt fin blomma. Jag har bara varit rädd för den pga de stora kraven den har. Vi får väl se hur det går! Önska mej lycka till!


Kom gärna med era tips och förslag till
 hur man enkelt klarar av Orkidéer














4 kommentarer:

  1. Jag har en orkidé som fortfarande är vid liv, men har bara haft den några veckor. så jag väntar också ivrigt på tips om hur man sköter den :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha :) Vi får ta och hjälpa varandra då :)

      Radera
  2. De är så vackra blommor och så finns det så många olika varianter och härliga färger.
    Kram, Monica från MINA TVÅ HEM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut, väntar så på att resten av knopparna slår ut :)

      Radera

Jag blir så glad av en kommentar,
så lämna gärna en rad eller två :)