23 april 2013

Hatt Pyssel

Vi ska ha hattfest på jobbet. Och då ska man såklart ha en hatt på huvudet. Jag äger inga hattar, för jag anser att mössor inte kan räknas. Så då blev det till att pyssla ihop en egen hatt.

Så här gjorde jag:
Först pysslade jag ihop en hatt av paff: Jag klippte en stor cirkel, en rektangel och en mindre cirkel. Stansade ihop rektangeln, så det blev en cylinder. Lade lim på ena ändan av cylindern och limmade fast den i den ena cirkeln, lade lim på cylinderns andra ända och limmade fast den på den andra cirkeln. Efter att den torkat kunde jag klippa den mindre runda cirkeln så den passade perfekt. Sen beklädda jag hela hatten med svart tyg, med vanligt lim. Sedan limmade jag på dekorationer och till sist limmade jag fast hatten på ett diadem med limpistol.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad av en kommentar,
så lämna gärna en rad eller två :)