28 oktober 2013

Ljuvlifierat Matbord

Jag har en alldeles underbar vän som skänkte lite möbler till mej som hon inte mera hade användning för. En klaffskänk som är så söt så den måste stanna hos oss, en stol och ett matbord. Jag blev väldigt inspirerad av alla tre och fick genast fina idéer i huvudet över hur jag skulle fixa upp dem. Mest ivrig var jag över matbordet så jag satte genast igång med det. Jag får alltid bilder i huvudet över hur jag vill att slutresultatet ska bli och det är ju alltid spännande att se hur det sedan förverkligas. Det här bordet var lite extra spännande att göra, för jag gjorde något helt annat än jag gjort tidigare och testade på helt nya metoder. För det mesta blir jag nöjd över resultatet med mina möbler, men den här gången blev jag väldigt överraskad över hur otroligt fint bordet blev. Klart hade jag väntat mej att det skulle bli fint, men aldrig hade jag då tänkt att det skulle bli såhär bra! Det blev exakt så som jag föreställde mej innan. Ljuvligt slitet. Nu är jag ju väldigt harmad över att vi bor så litet att bordet inte får plats, men man får hoppas att det hittar nya ägare som uppskattar det lika mycket! Nu ska jag gå och ta itu med stolen!








10 kommentarer:

  1. Som sagt, helt underbar!! Ja visst är det spännande när man börjar förverkliga en syn man har i sitt huvud och inte har en aning om idéerna man har för att göra jobbet lyckas?! Och sen den nöjdhet man har när det blir som man tänkt och kanske ännu bättre! Sånt är bara ren lycka!! :) Modig var du också som slog till med en färg! Jag börjar också bli lite småtrött på vittvittvitt så mina tankar börjar också gå mot lite färg, får se då! :) Nu när jag såg ditt bord så blev jag iallafall mera sugen på nåt med färg, tack för det! :) Ha det gött i pysselrummet!! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så jätte mycket för din fina kommentar! Jag håller alldeles med dej! På samma sätt gick det med mej med, jag älskar ju vitt och har målat det mesta i vitt hittills. Men jag kände att jag behövde lite omväxling och det här bordet skrek efter färg, så färg fick det bli :)

      Radera
  2. Jättefiiiint :D Köper du färdiga schabloner någonstans ifrån? Eller lagar du dem själv? <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har också lagat schabloner själv, men den här är köpt :)

      Radera
  3. Ojdå, det blev ju fantastiskt. För tankarna ner till sydfrankrike eller filmen Eat, Pray, Love... Jag skulle måsta fixa upp vårt köksbord snart men börjar faktiskt fundera om man borde be er komma hit före det och få tips och inspiration :) Kram på dig!
    ps. vad är storleken på bordet?

    SvaraRadera
  4. Tack så mycket :) Mitt möbelfixande går mycket ut på vad en specifik möbel ger mej för inspiration, men det är svårare att ge tips åt andra :)

    Här kommer länken till bordets huuto sida, där finns även måtten: https://salattu.huuto.net/kohteet/rustiikkinen-jatkettava-ruokapoyta/287351476

    SvaraRadera
  5. Men oj vad här finns mycket fint! Bordet du målat blev fantastiskt fint! Ska stanna kvar och kika lite mer här hos dig nu. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vilken komplimang! Tack så mycket :)

      Radera
  6. Hej! Otroligt fint bord!!! Jag försöker titta på länken för att se var du har hittat schablonen någonstans. Men ser ej. Kommer du ihåg? (undertecknar anonymt då jag inte vet vad de andra alternativen betyder, brukar inte vara inne på bloggar och skriva så har inte koll på hur det funkar)/Åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! Tyvärr minns jag inte varifrån schablonen är, det är länge sen jag köpte den :/

      Radera

Jag blir så glad av en kommentar,
så lämna gärna en rad eller två :)