9 januari 2014

Julen Smyger Ut

Småningom har jag börjat plocka ner julsakerna och istället har jag plockat fram lite lättare somrigare detaljer. I somras både plockade jag själv och fick en hel del fina slitna brädor från skärgården. Om jag inte minns helt fel har den här brädan blivit upplockad av mina föräldrar. Först hade jag tänkt måla den, men den var så fint blekt av havssalt och solen, så jag bestämde mej att utan desto mer kråkel bara smälla på texten. Mysigt blev det! Den fina brandfilts påsen på ändan av serveringsskåpet, fick vi i julklapp. Den ersatte genast vårt förra svartvita överdrag, det här nya har en så mysig hemgjord känsla. Uppe på skåpet står fönsterramen jag köpte på antikmässan i Lahtis i höstas, ljuvligt mintgrön och sliten. I hyllan finns också en del loppisfynd; glaskupolen, besticken, ljusstaken och kakformen.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad av en kommentar,
så lämna gärna en rad eller två :)