5 februari 2014

Spännande Fynd

För några veckor sedan gjorde jag ett väldigt spännande fynd. Jag har inte ännu riktigt kommit fram till vad jag ska göra med den. Men jag är helt förtjust i den. Det är en enorm metallkorg som är målad mintgrön, den är sliten och tom. lite härligt rostig. Det har varit en gigantisk glasflaska i den tidigare, men flaskan var inte till salu. Jag fyndade den på ett nätloppis och hämtade hem den. Den var otroligt mycket större än jag föreställt mej! Jag är urusel på att föreställa mej storlekar och mått, fast jag skulle ha de exakta måtten..

Första tanken var att någon gång i framtiden i det egna huset kunna ha veden till takkan i korgen. Jag funderade också på att förvara våra mörkgråa filtar i den. Sedan tänkte jag på att ha den som bykkorg på tvättmaskinen. Jag övervägde också att fälla den på sida, lägga in mjukt mys och ha den som hund säng, men hundarna ansåg den vara för trång. Sedan vände jag den plötsligt upp och ner och nu fungerar den som ett bord. Fantastiskt så mycket man kan göra med en fin korg! Kommer ni på fler förslag?

På korgen ser ni också min nyinfyndade mandelkvarn. Jag är helt såld för den också, men har inte ännu hittat en plats för den. För tillfället ligger den bra på korgen.





2 kommentarer:

  1. Ser bra ut som bord (kanske med en liten spetsduk på?), inte kanske praktisk som bykkorg, för rosten kan lossna på tvätten. Som vedkorg igen ska man ha rediga klabbar ;) Kan man ha den som "rahi" med en dyna ovanpå att vila föttern på? Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Är det så? Undrar om den också förstör svart tvätt? Hmm.. kanske, bra point! Ja, som skopall i tamburen kanske :)

      Radera

Jag blir så glad av en kommentar,
så lämna gärna en rad eller två :)