2 april 2015

Glad Påsk!

Det ska bli så otroligt skönt med lite längre ledigt! Hela fyra dagar! Lyx! Vi ska måla möbler, äta jättegod mat. Busa med hundarna och träffa familjen. Här hemma funderar jag över vårgardiner och fortsätter med vårstädningen, ett skåp i taget. Jag har blivit av med så mycket redan! Massor kläder ska jag slänga ut! En hel del handväskor, skor, bälten, smycken, mejk, cd skivor mm. Det är en sådan otrolig lättnad att bli av med allt onödigt!

Vi hade en ordningskonsult på skolan under veckan och hon  menade att allting man inte använt på ett år är onödigt, det ska bort. Vi finländare samlar på oss så mycket saker att vi inte ens minns vad vi har. Så vill jag verkligen inte ha det! Därför ska jag städa hela hemmet med den attityden och rensa bort. Det blir ordning och ro både i hemmet och i själen.




Glad Påsk På Er!
Och Njut Ordentligt!

2 kommentarer:

  1. Det att ha ordning i hemmet och därmed oxå i huvudet och själen har en viss mamma sagt nån gång :)

    SvaraRadera

Jag blir så glad av en kommentar,
så lämna gärna en rad eller två :)