7 december 2012

The Hunger Games

The Hunger Games är en totalt vrickad.. helt otroligt sjuk film! Den drar fram allt som är ont i människan.
Man känner sej faktiskt som en dålig människa när man erkänner att den faktiskt var otroligt bra. Visst var den lite annorlunda, ganska rå och man måste ha tålamod med den filmen, men i slutet är man helt "blown away"! Musiken av James Newton Howard och stämningen genom hela filmen är otrolig. Men när filmen tar slut kan man bara inte fatta att den tog slut, man hade liksom väntat sej mera där...

Det är alltså frågan om en action-äventyrsfilm. Den handlar om en värld där det bland de 12 fattiga distrikten lottas ut en flicka och en pojke mellan 12 och 18 år, som sänds till huvudstaden för att tränas och sättas mitt in i en överlevnads tävling med de övriga deltagarna från de andra distrikten. Det är frågan om "kill to survive". Katniss är huvudpersonen i filmen, hon har anmält sig frivillig efter att hennes lillasyster Prim blev dragen att delta och därifrån leder det rakt till huvudstaden och in i spelet som direktsänds. Bara den sista som överlever vinner och får återvända hem.


Det här är nog en film jag rekommenderar. Antagligen faller den inte i allas smak, men jag kan i alla fall tänka mej att se den en gång till och det säger jag inte om många filmer.

Jag väntar med spänning på att nästa film The Hunger Games: Catching Fire, kommer ut november 2013.


Filmen får 5 Ljuvliga Poäng

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad av en kommentar,
så lämna gärna en rad eller två :)