5 december 2012

Världens Coolaste Uggla


Heh, idag när jag körde hem från stallet måste jag riktigt se efter två gånger för att konstatera att det faktiskt var en uggla som satta där uppe på en vägbelysningslampa i Nordsjö hamn. Mitt i snöyran i -7 grader! Jag vet inte om ugglor får kallt eller så, men nog måste det väl finnas bekvämare platser att sitta på än iskall metall, även för en uggla!


Visst såg jag ju Bubi då den ugglan bodde på Forums tak med sin familj. Men det är nog alltid en mäktig upplevelse när man ser en uggla i det fria, de är så ståtliga. Jag är bara väldigt harmad över att inte kameran var med, men det brukar den ju i och för sej aldrig vara när man verkligen behöver den...

Undrar vad ugglan gjorde där uppe på stolpen.. Man får väl bara hoppas att den inte hade frusit fast..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad av en kommentar,
så lämna gärna en rad eller två :)