12 april 2014

Det Händer På Gården

Jag ligger här hemma och snörvlar och har mej. Vårflunssan har kommit och den vägrar släppa taget om mej. Besviken är jag då det skulle hända roliga saker det här veckoslutet, men jag antar att man får lyssna på sin kropp. Så istället för vin, vänner och fester blir det soffan med en mängd dynor och tjocka täcken. Man får göra det bästa av situationen!

Nu tänkte jag passa på att visa upp det jag fotat under veckan ute i trädgården. Jag skulle bara gå ut för att såga av ett litet träd som under hösten hade börjat växa mitt i rabatten och då såg jag dem! De första vårblommorna! Man blir ju bara så glad när man ser de första blommorna! Utanför rabatten har en snödroppe kommit upp, en som jag inte har planterat och som inte funnits i trädgården tidigare, men det är ju alltid skoj med överraskningsgäster i trädgården. I rabatten har det kommit upp en Scilla och en liten söt Porslinshyacint. Tulpanerna är också en bra bit på vägen, de flesta har redan ganska stora knoppar. Kan inte vänta tills de slår ut!



2 kommentarer:

  1. Det är skräp med vårflunssa, men nu har du tid att titta in på allas blogg.
    Hoppas flunssan ger med sig snabbt!
    Kram, Monica från MINA TVÅ HEM

    SvaraRadera
  2. Tack, det hoppas jag med!

    SvaraRadera

Jag blir så glad av en kommentar,
så lämna gärna en rad eller två :)