6 maj 2014

KitchenAid

För ett par veckor sedan fick vi vår efterlängtade köksassistent. Hittills har vi jobbat med en elvisp på ställning, där skålen snurrar runt undertill. Men nu var det dags för uppgradering. Jag tycker om att baka cupcakes och andra kakor, medan gubben min tycker om att baka bröd, pizzor och hamburgare. Så efter att han en kväll suttit och knådat hamburgarsemlans deg för hand i en halv timme, beslöt jag mej att nu får vi nog ta och satsa. Vips var den här, i sin alldeles ljuvliga gammaldags mint färg! Den passar perfekt in i vårt kök! Hittills har vi redan hunnit baka lyckokakor, en key lime pie, pizza och semlor. Till morsdagen ska jag försöka mej på en citron maräng kaka. Dessutom står det en hel del recept på kö och väntar på att provas.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad av en kommentar,
så lämna gärna en rad eller två :)