28 juni 2015

Efterlängtat Sommarlov

Åh så skönt! Nu har äntligen det efterlängtade sommarlovet börjat! Nu ska här njutas för fullt! Nytt för den här veckan är att jag har börjat sporta. Nu ska de där extra kilona väck som bara hänger med! Lustigt nog kom min motivation från min nya telefon, som världens bästa gubbe köpte åt mej som en halvt-år-försenad-födelsedagspresent. Den räknar alltså mina steg, och inte bara det, den vill att jag ska ta 10 000 till dagen. Inte helt det lättaste, men jag har kämpat på. Ända sedan jag fick telefonen, nu 6 dagar i sträck, har jag lyckats få ihop mina 10 000 steg. Fast då har jag inte hunnit göra så mycket annat på de dagarna. Och kan ni tänka er, igår lyckades jag med hela 20 000! Vi gick på en liten minihike, och sen "tappade vi bort oss" i skogen. Ni kan tänka er hur slut hundarna var när vi kom hem. Så detta ska jag hålla på med hela semestern, minst 10 000 steg per dag. En liten utmaning, men motivationen är på topp!

Blommor från skogen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad av en kommentar,
så lämna gärna en rad eller två :)